איך לבחור רולר בליידס

התשובה לשאלה "איך אבחר את הרולרבלייד המתאים לי" או "איזה רולרבלייד מתאים למתחילים" עוברת דרך הכרת החלקים השונים של הרולבלייד. כאשר נכיר אותם ונדע מה השפעתם על ההחלקה שלנו נוכל לבחור את הרולרבלייד המתאים לנו.

חלקי הרולר בליידס

נעל הרולר בליידס – נעל גבוהה, נוקשה והדוקה על הרגל נותנת לגולש שליטה ויציבות בהחלקה. נעל קצרה וגמישה מאפשרת תנועה קלה ורחבה יותר ( רחבה = הרגל יכולה להתרחק יותר מהגוף בזמן הדחיפה, הדבר מאפשר יצירת מהירות). כמו כן כל נעל עשויה מחומר אחר, נעל מחומר קל תקל על הרכיבה. הנעל הגבוהה מתאימה יותר למתחילים.

גלגל הרולר בליידס – יש מספר משתנים בגלגל הרולרבלייד שישפיעו על הגלישה שלנו : 1) קוטר – קוטר הגלגל משפיע על יציבות הגולש והקלות שבו הוא יוכל לצבור מהירות ; גלגל בעל קוטר ארוך מאפשר לצבור מהירות בקלות אך הוא פחות יציב (לא בגלל המהירות אלא מכוון שהגולש גבוה מעל הקרקע). כתוצאה מכך גולש מתחיל יתקשה ללמוד על גלגל בקוטר ארוך מידי. 2) מידת רכות גלגל הרולרבלייד – הגלגלים מגיעים במידות רכות שונות. גלגל קשה הוא גם מהיר יותר ויחזיק מעמד לאורך זמן. גלגל רך משמש גם כבולם זעזועים אך ידרוש החלפה מהירה יחסית. 3) כמות גלגלי הרולר בליידס – ככול שיש יותר גלגלים כך הרולרבלייד מהיר יותר.

מיסב הרולר בליידס – הגלגל מחובר לציר דרך מיסב שתפיקדו לאפשר את סיבוב הגלגל ולהעביר את הכח של הגלגל לאדמה. מיסב טוב ינצל טוב יותר את האנרגיה המושקעת ויעשה את הרכיבה להרבה יותר קלה. למיסבים יש תקן ABEC ומספר (1-7) (או תקן ILQ ומספר 5-9). המספרים תמיד אי זוגיים ומספר גבוה מעיד על רמת דיוק גבוהה בבניית המיסב. לא פחות חשוב מהמספר שעל המיסב היא החברה המייצרת אותו. חברות טובות מייצרות מיסבים טובים יותר, גם אם הסימון המספרי זהה.

חומר מרכב הרולר בליידס – עשוי מחומרים שונים ; פלסטיק, אלומיניום, ותירכובות אלומיניום. מרכבים חזקים וקלים הם אכותיים ויקרים יותר.

אורך מרכב הרולר בליידס – מרכב ארוך נותן יציבות ואפשרות לחיבור מספר רב של גלגלים לרולרבלייד. מספר גלגלים רב מקנה מהירות ויציבות בהחלקה. מרכב קצר מאפשר תנועות חדות יותר (רלוונטי בעיקר לפעלולנים – סלאלום, כמעט חסר משמעות למרביתנו) וזול יותר מהמרכב הארוך.

בולם זעזועים ברולר בליידס – בולם זעזועים בולם את הזעזועים המגיעים ממשטח ההחלקה, אבל מצד שני הוא גם בולם מעט את תהליך הדחיפה שלנו (ועל כן מעט את המהירות). מרבית הרולרים הסבירים – טובים כוללים כבר את מידת בולם ההזעזועים המתאימה לסגנון הרכיבה. סימונם ימצא בד"כ בעקב הרולרבלייד. כמו כן קיימים בולמים שניתן להכניס לרולרבלייד בזמן שיודעים כי הולכים לרכב על מסלול משובש.

המשקל הכללי של הרולר בליידס – משקל קל מאפשר החלקה קלה יותר וחשוב במיוחד כאשר מתגלגלים למרחקים. משקל כבד בד"כ נובע מהצורך לאחוז טוב יותר ברגל. חפשו את הרולרבלייד המתאים למטרותיכם ותקציבכם.

יצרן הרולר בליידס – חלק מרכזי מהרולרבלייד. יצרנים שונים מייצרים רולרים מאיכויות חומרים שונות ובתחושת נוחות שונה, בדקו על הרגל.

אז איך בוחרים את הרולר בליידס ?

שימו לב כי הרולר בליידס מורכב ממספר חלקים המתפרקים וניתן להתאימם אליכם / לשדרג.

את הרולר בליידס בוחרים על פי רמתנו, מידת נכונותנו להשקיע כסף והדברים אותם אנו רוצים לעשות עם הרולרבלייד. קיימים מספר דגמי קצה המתאימים לסגנון החלקה מסויים בילבד. מרבית הדגמים הקיימים משלבים מספר סגנונות. הסגנונות הרכיבה הנפוצים :

רולר בלייד פיטנס

סגנון החלקה המתאים לרוב המוחלט של המתחילים. רכיבה בפארק ובכביש בשביל הכיף וללא אמבציות פעלוליות או תחרותיות. הרולר של המתחילים מאופיין ככזה הנותן יציבות (נעל שאוחזת היטב, גלגלים לא גבוהים) ובד"כ גם מחיר לא גבוה. מסוג זה יש מספר רב מאוד של דגמים המאפשרים נוחות שונה, עמידות לאורך זמן ועם / ללא אפשרויות שדרוג הרולרבלייד בעתיד.

רולר בליידס להחלקה מהירה

מיועד לאלו הרוצים להחליק במהירות גבוהה ואף להשתתף בתחרויות. סוג זה של הרולרים מאופיין בנעל קצרה וקלה (לרוב עשויה קרבון), עד חמישה גלגלים בעלי קוטר גדול ומיסבים בעלי אכות גבוהה מאוד.

רולר בליידס אגרסיב

רוצים לקפץ על רמפה ? להחליק על דברים שאינם מסלול החלקה ? מלבד ניסיון וידע רב בהחלקה בסיסית דרוש לכם רולרבלייד חזק מאוד, בולם זעזועים משמעותי וגלגלים קצרים וקשיחים.

רולר בליידס דאון היל

רולרבלייד המיועד לאלו המעוניינים להחליק במורד. מאופיין במקסימום יציבות, נעל חזקה וגבוהה, וגלגלים בקוטר בינוני – גדול.

סיכום

הנעל, הגלגל, המיסב, הנוחות, המידה והיצרן הם הדברים הכי בסיסיים שהגולש המתחיל צריך לשים אליהם לב בעת רכישת רולר בליידס.

תודה אלכס אנדלסרול.

 

2 מחשבות על “איך לבחור רולר בליידס”

סגור לתגובות