רכבת תחתית בניו יורק

הרכבת התחתית היא האמצעי התחבורה המועדף בניו יורק.

בנסיעה הראשונה שלכם אני ממליץ לכם לקנות כרטיס מטרו קארד. יש שני סוגי כרטיסים שניתן לקנות:

  1. כרטיס רגיל שבו אתם משלמים על כל נסיעה 2.75$.
    אם אתם קונים כרטיס מסוג זה כדאי להטעין אותו למספר נסיעות על מנת לא לעמוד בתור כל פעם.
  2. כרטיס שמאפשר נסיעה חופשית במשך שבוע. העלות היא 30$ וזה משתלם לכם אם אתם מתכננים 13 נסיעות או יותר במשך השבוע.

אם לא תקנו כרטיס מטרוקארד תוכלו לשלם על כל נסיעה בנפרד – וזה עולה 3$ ומצריך עמידה בתור כל פעם. לא מומלץ.

הנסיעה ברכבת התחתית במנהטן

כאשר אתם נוסעים ברכבת התחתית עליכם לדעת שני דברים:

  1. איזו רכבת עוצרת ליד המקום אליו אתם מעוניינים להגיע.
  2. האם המקום הזה הוא בכיוון דאונטאון או אפטאון.

כאשר אין צורך להחליף רכבות פשוט עולים ויורדים.

כאשר צריך להחליף רכבות מזהים מראש באיזו תחנה צריך להחליף ומחליפים. בתחנת ההחלפה תמצאו שלטים מפורטים כיצד לעבור מרכבת לרכבת. אל תדאגו :).

יש כאן דוגמה לכיצד מחליפים רכבת:

(לחצו על התמונה מימין ודפדפו)

(תמונות מסך מאתר הרכבת התחתית בניו יורק).

כיצד מגיעים משדה התעופה JFK למנהטן ובחזרה

הנסיעה לשדה התעופה ובחזרה קלה ומהירה.

אבל בדרך ממנהטן לשדה התעופה אתם צריכים להיות קצת יותר זהירים, כי:

  1. אתם ממהרים למטוס.
  2. התחנה שבה אתם צריכים לרדת היא לא התחנה הסופית, ואם תמשיכו עם הרכבת תפסידו זמן משמעותי, להערכתי 30-60 דקות.

מ- JFK למנהטן

JFK-to-Manhattan

איך מגיעים ממנהטן ל- JFK

manhattan-to-jfk

זה די פשוט אבל שימו לב יש כמה דברים שיכולים להשתבש לכם:

  1. כאשר אתם נוסעים על רכבת E: שימו לב שאתם יורדים בתחנת Sutphin Boulevard ולא נשארים ברכבת עד התחנה הסופית.
  2. כאשר אתם נוסעים ברכבת A:
    יש רכבת A נוספת בכיוון שלכם שהתחנה הסופית שלה אחרת והיא לא עוברת בשדה התעופה JFK, שימו לב שאתם עולים על הרכבת הנכונה.
    גם כאן שימו לב שאתם יורדים בתחנת Howard Beach ולא מחכים עם הרכבת לתחנה הסופית.

רכבת אקספרס לעומת רכבת לוקאלית

עבור אותו קו רכבת, נניח קו E, יכולה להיות רכבת אקספרס שמדלגת על כמה מהתחנות ורכבת לוקאלית העוצרת בכל התחנות.

האם זה חשוב לכם? לא. כאשר אתם נוסעים במנהטן הנסיעות קצרות והתועלת ברכבת האקספרס המהירה מועטה. וגם הסיכוי שתפספסו תחנה בגלל שעליתם על רכבת אקספרס ולא רכבת לוקאלית לא גדול.

מתי זה כן משמעותי? בנסיעה ארוכה, כמו הנסיעה לשדה התעופה ובחזרה כדאי לעלות על רכבת אקספרס.

איך יודעים באלו תחנות עוצרת רכבת אקספרס ובאלו תחנות עוצרת הרכבת הלוקאלית? במפת הרכבת התחתית של ניו יורק התחנות מסומנות בנקודות שחורות ולבנות.
רכבת האקספרס עוצרת רק בנקודות הלבנות ואילו הרכבת הלוקאלית בכל סוגי הנקודות.

כיצד נדע האם הרכבת שמגיעה לתחנה היא רכבת אקספרס או רכבת לוקאלית? הכרוז יודיע סמוך להגעת הרכבת. כמו כן זה אמור להיות בחלון של הרכבת שבו רשום גם מספר הקו.

כיצד עוברים ממזרח למערב מנהטן וליהפך

מנהטן מחולקת למזרח ומערב כאשר הקו המפריד בין החלקים הוא השדרה החמישית.

כאשר תרצו לנסוע למעלה – למטה (צפון – דרום) לא תהיה לכם בעיה אבל כאשר תרצו לעבור ממזרח למערב תגלו שיש הרבה פחות קווים שעושים את זה.

ארשום כאן את מעט הקווים שעוברים ממזרח למערב ואת הרחוב בו הם עושים זאת:

  1. רכבת E ברחובות 50-53.
  2. שאטל S מטיימס סקוור לגרנד סנטרל (רחוב 42).
  3. רכבות N,Q,R ברחובות 34 עד 14.
  4. B,D,F,M בררחוב 4 עד רחוב בלייקר.

שלטים שתוכלו לפגוש ברכבת התחתית

זה שלט מחוץ לתחנה שאומר שכאן יורדים רק אלו שרוצים להגיע לאפטאון, לדאונטאון יש כניסה אחרת מעבר לשדרה
זה שלט מחוץ לתחנה שאומר שכאן יורדים רק אלו שרוצים להגיע לאפטאון, לדאונטאון יש כניסה אחרת מעבר לשדרה
זה שלט שאומר שכאן הכניסה לכל כיווני הנסיעה. אבל אם אתם רוצים מעלית זה מעבר לכביש.
זה שלט שאומר שכאן הכניסה לכל כיווני הנסיעה. אבל אם אתם רוצים מעלית זה מעבר לכביש.
זה שלט בתוך התחנה. והוא אומר שישר זו רכבת 1 אבל רק עבור אלו שרוצים לנסוע דאונטאון. אפטאון זה במקום אחר.
זה שלט בתוך התחנה. והוא אומר שישר זו רכבת 1 אבל רק עבור אלו שרוצים לנסוע דאונטאון. אפטאון זה במקום אחר.

דפים נוספים על ניו יורק: